úterý 2. srpna 2011

Linkbait, obsah zemědělství a propagační: Vítejte na nových médií (cca 1842)

Zajímavé novinky na URL:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/Up-1ueyugwQ/:

Jsem v polovině čtení Michaela Slatera v biografii Charlese Dickense , a to je vynikající (je-li trochu servilní).

Vzhledem k tomu, že jsem vyrostla jen pár kilometrů od města Medway Dickens, kde prožil své dětství, je to docela trapné, jak málo jsem věděl o 19. století, největší britský autor. A vzhledem k mé posedlosti autorského práva, je stejně ostudné, že až do Slater čtení knihy, jsem nevěděl nic o jeho kampaně pro mezinárodní smlouva autorského práva.

Kampaň byla dobře míněné, ale v podstatě sobeckým: Dickens konala autorská práva UK ze svých slavných děl - jako Pickwick Papers a Oliver Twist - ale v USA (kde Dickens byl také velmi populární), vydavatelé si mohli krást jeho práce a postavy a publikovat v novinách knih, časopisů bez placení poplatků.

V roce 1842, 30-rok-starý Dickens se svou první cestu do USA na výzkum knihu o bývalé britské kolonii (spoiler: jako světově proslulý bojovník za lidská práva, nebyl obrovsky dojem otroctví). Zatímco tam, on využil příležitosti k přednášce Američany a americký tisk, o významu mezinárodního autorského práva. Vzhledem k tomu, dnešní trvání tím, že stejné tiskové že novináři by měli být za svou práci placeni, nemluvě o jejich kňourání nad obsahem farem sčítání jejich vlastnosti, byste předpokládali, že by americké noviny se přidaly na jeho příčinu.

Ne tak docela.

Po vyslechnutí Dickens "přednáška o autorském právu, Hartford Times tvrdil, že" nechceme rady v této věci, a to bude lepší, když pan Dickens zdrží zavádění [to] dále jen ", zatímco Ranní Boston Post doporučuje:" Vy musí klesnout, že Charlie, nebo si bude klenutými, ale voní shop - hodnosti ".

O několik týdnů později, anti-cit Dickens v tisku obrátil osobním. (Philadelphia), Spirit of the Times dal inzerát do ad-hominem poukazem na Dickens, že "jeho zažloutlé zuby, ale ukázal, že on neměl využít Teaberry zubní Wash" Je zajímavé, že stejné Teaberry zuby Wash byl oceněn inzerentem Spirit of the Times.

Jen málo lidí, kteří píší o technologii více lásky pro starou školu noviny než já, a tam bylo několik vokálních obhajuje o významu autorských práv v digitálním věku. Ale příště slyším vydavatelé novin si stěžují, jak se Internet zabíjí své podnikání, budu si pamatovat, s úsměvem, který před 170 lety začínající novinový průmysl nevidí nic špatného součtu práce úspěšných autorů bez placení, přičemž psát pro čtenáře trápit články s jediným účelem vkládání reklam.

Jinak řečeno: před 170 lety, americké noviny byly AOL.


Žádné komentáře:

Okomentovat