neděle 2. října 2011

Chamath Palihapitiya Pro Airbnb CEO: "Chcete-li likviditu, ... zpřístupnit pro všechny"

Zajímavé novinky na URL:http://feedproxy.google.com/~r/Techcrunch/~3/B2OI96DRjNA/:
chamath-palihapitiya-1

Zakladatelé by se peníze na stole v dalších kolech podniku, a pokud ano, za jakých okolností? Mimořádné soukromé e-mailem na Airbnb CEO Brian Chesky od investora a bývalého Facebook exec Chamath Palihapitiya , který byl unikly na Kara Swisher na AllThingsD na tuto otázku přináší do ostrého světla znovu. E-mail je znovu uvedeny níže, měli byste si přečíst, že v jeho plném rozsahu.

Palihapitiya nebere problém tak se zakladateli sběru 21000000 dolar na 112 milionů dolarů kolo pro sebe, ale spíše se tak, aby to udělal. "Můj základní princip této věci je, že pokud chcete, likvidita, to je v pořádku, ale měli byste dát je k dispozici všem. V opačném případě by nikdo neměl dostat, "píše. Vzali to jako rovný dividend, které uvádí Palihapitiya "umožňuje, aby kluci peníze z podnikání a ne zředěné sám sebe."

Airbnb není prvním spuštění horké, aby peníze ze stolu během velké podnik kolo. Groupon zasvěcené skvěle se 345.000.000dolar z 950000000dolar kolo již v prosinci 2010, předtím, než to začal dostávat chlupaté . A polovina z posledních Twitter je kolem 800 milionů dolarů šlo konkrétně na odkup akcií zaměstnancům. Ale je tu rozdíl mezi tím, jak Airbnb a Groupon zakladatelů odměněn sebe a jak se to Twitter. Twitter šíření peníze rovnoměrněji zaměstnancům a akcionářům brzy místo funneling téměř všechny jeho zakladatelů.

Nová třída investorů posílit v poskytování likvidity zakladatelů, zaměstnanců, akcionářů a brzy. Se vzestupem o tom, co říkám mezipatra rizikového kapitálu (DST-typ obchodů, které fungují jako most mezi pozdním stádiu růstu obchodů a IPO), to stalo se zvýšeně obyčejné pro spuštění zakladatelů a pracovníků v hotovosti před IPO nebo akvizici. Obecně je to dobrá věc, jak se odměňuje těm, kdo si riziko vybudovat úspěšnou začínající, ale v případě, že odměny jsou spravedlivě nešíří se může vymstít. Palihapitiya varuje: "Pokud se pohlíží jako na samostatné jednání a stínu, bude to jen ublížit své dlouhodobé vyhlídky." Přečtěte si celý svůj e-mail níže a vážit se svými myšlenkami v komentáři:

Od: Chamath Palihapitiya
Datum: So. 1 října 2011 11:16:05 -0700
K: Brian Chesky
Předmět: Airbnb financování ...
Brian,
Marc ccm, Reid, můj tým se zabývají

Ještě jednou díky za to, že mi šanci podílet se na vaší poslední financování. Měl jsem možnost přezkoumání dokumentů v délce včera a já jsem chtěl sledovat, jak, zcela upřímně, nikdy jsem neviděl takhle řešit přes ~ 60 investicemi jsem udělal, a jsem si docela týká.

Jsem pro získání ocenění nejlepší je to možné, minimalizuje ředění a maximální kontrolu. Udělali jsme to skvěle na Facebook ... všechny naše financings (s výjimkou první $ $ $ od Peter Thiel), byly provedeny ne z nutnosti, ale příležitost. Jako takový, naše investory prakticky žádný vliv a to mělo za následek mnohem lepší výsledek. Jak jsme diskutovali, já obecně nevěřím, že investoři přidat hodně úspěchu, a tak minimalizovat jejich dopad

Žádné komentáře:

Okomentovat