sobota 23. července 2011

Samsung studie financovaná najde 3D video způsobí další namáhání očí, únava

Zajímavé novinky na URL:http://feeds.arstechnica.com/~r/arstechnica/everything/~3/D64YmEtvkiI/3d-video-causes-extra-eye-strain-and-fatigue-study-finds.ars:

3D zobrazení způsobit nadbytečné únavu, podle studie zveřejněné v časopise Journal of Vision, že dnes byl financován z části výzkumu a vývoje Samsung rameno. Skupina vědců z University of Califonia-Berkeley zjistili, že když testovaných osob sledoval 3D zobrazení, oni hlásili větší namáhání očí a únavy zraku a méně jasné, než potom, když se dívali 2D video. Rozdíl mezi hloubkou obrazovky a hloubku 3D obrazu způsobily největší problémy, ale Vědci také zjistili vztah mezi obrazem hloubku a blízkost obrazovky také hrál roli v namáhání očí.

Čtyřiadvacet účastníků studie bylo prokázáno 3D a 2D zobrazení obrazu v různých vzdálenostech, a pak odpověděla na dotazníky na jejich únavu, bolest krku a zad, a vize jasnost. V videoklipy, autoři různých ústředním bodem, který je na povrchu displeje, a konvergence vzdálenosti, což je místo, kde na snímku oči se snaží zaměřit. Pro 2D video, tyto body jsou vždy jedno a totéž, ale v 3D video vergence vzdálenost kolísá, a může být hlubší než povrch obrazovky nebo před ní.

Účastníci odpověděl, že byl vyšší namáhání očí a únavu z videa s různou ohniskovou vzdáleností a vergence, funkce 3D, který je již dlouho považovány za příčinu namáhání očí. Self-ohlásil rozdíly mezi 2D a 3D nebylo drastické, ale byly značné.

Druhá část studie zjistila, že i když 3D bylo únavné Obecně platí, že účastníci měli více problémů se vzdáleným displeje zobrazí obrázek s vergence vzdáleností hlouběji, než na obrazovce a okolí displeje Zobrazení obrázků z objevovat na obrazovce.

Tento výzkum je velmi důležité pro 3D obsah designéry, kteří mohou zjistit, co výklenku, nebo vyskočí na obrazovce na základě předpokládané vzdálenosti diváka. Studie však také znamená, že 3D video, které je pohodlně prohlížet v kině, je mnohem více nutně nepříjemné dívat se na při pohledu z obývacího pokoje.

Bohužel pro Samsung, finanční podporovatele studia a výrobci 3D televizory, výzkumu naznačují, že to bolí oči zákazníků.

Časopis Vision 2011. DOI: 10.1167/11.8.11

Přečtěte si komentáře k tomuto příspěvku


Žádné komentáře:

Okomentovat