Je pravdou, že v Silicon Valley hvězda zaměstnanci za deset až sto krát tolik jako běžné zaměstnance. Tento počet platí zejména pro softwarové inženýry, ale také platí pro produktové manažery, obchodní manažery a dalších klíčových zaměstnanců. Pokud jste hvězda, nebe je limit v tom, co technologických společností budou ochotni získat nebo udržet.
Viděli jsme to znovu a znovu. Facebook koupil za FriendFeed 50000000 dolarů jen proto, aby jeho vysoce talentovaných inženýrů (spoluzakladatel Brett Taylor je dnes na Facebooku ČTÚ). V loňském roce Google z 3,5 milionů dolarů protinabídka na zaměstnance inženýra, aby ho jít na Facebook. A letos, to platí dva špičkoví produktových manažerů, stejně jako 150 miliony dolarů , aby jim v odchodu na Twitter.
Pronájem hvězdy, a nejen oni budou pracovat víc než všichni ostatní, ale také zvednout výkon celé společnosti. Já jsem byl svědkem to stalo u obou technologií a mediálních společností. Vycházejí hvězdy a zvýšit laťku, a všichni ostatní zvedne svou hru jako výsledek (buď z pýchy nebo strachu, nebo nějaká kombinace těchto dvou).
Ale ne každý může být hvězdou. A někdy hvězdy zmizí, když jsou vytržené z prostředí, ve kterém se stali hvězdami v první řadě. Harvard Business School studovat jednou se podívala na hvězdy analytiků Wall Street a dospěla k závěru, že neměli tendenci dělat i když oni se stěhovali pracovních míst. Další výzkum navrhl, že některé z faktorů pro úspěšné pohybu hvězdy patří, jak podobné nové společnosti je původní v oblasti kultury a zdrojů, a schopnost pro hvězdu, aby po jeho nebo její tým.
Žádná z těchto studií se podívat na dynamiku technologických firem. Ty se zaměřují více na Wall Street a velké korporace, kde jsou hvězdy definovány různě. Přesto se nedávno blogu od Fast Company spoluzakladatel Bill Taylor se pokusí použít argument Silicon Valley a říká, že lidé jsou velmi přeceňují. Taylor otevře Boston Bruins, a Dallas Mavericks, jak protipříkladů, že velké týmy umí lépe než konkurence s hvězdou jednotlivých hráčů.
Když jsem retweeted tohoto článku před pár týdny, náměstí, provozní ředitel Keith Rabois téměř okamžitě odpověděl , "to je špatně." Ach jo, jsem se zeptal, co Bruins? Na což Rabois odpověděl:
Žádné komentáře:
Okomentovat